lördag 1 september 2012

3-3 mot Stockholm BK!

Delad pott i slaget om mittens rike, vilket förstås ger fjärdeplacerade SBK lite försprång inför slutspurten. De leder med 1-0, vi leder med 2-1 och 3-2 och SBK kvitterar med bara två minuter kvar. Räknar man halvchanser har nog SBK fler, men vi har farligare chanser och bland annat två avslut i ribban och några andra riktigt nära. Men oavgjort var väl inte helt orättvist. Jag skulle säga att det borde blivit 3,5-3 till oss. :-)

Men en rätt tuff, men skön, match. En del gnäll och tjafs, men inte mer än vad som ger en match mycket nerv. Med tanke på att det är mycket folk borta, bland annat alla våra ordinarie mittbackar, gör vi en riktigt bra match och är faktiskt med redan från början denna gång och inte bara efter halvtidsvilan.

Längre matchrapport kommer inom kort.

/Banks

5 kommentarer:

  1. Enligt både everysport och stff så vann SBK med 4-3?

    Vi förlorade för övrigt en jämn match mot Cassi med 4-2, där vi tyvärr släpper in 3 riktiga skitmål, bl.a. ett självmål. Ställningen var 2-2 ungefär 60-65 min in i matchen innan de får in 3-2 när vår mittback klivit av och det är förvirrat i försvaret. 4-2 kommer med några minuter kvar då vi försöker jaga kvittering.
    Cassi vinner inte orättvist, men vi kunde, och kände nästan att vi borde, fått med oss en poäng åtminstone.
    Cassi är enligt min åsikt något så ovanligt som ett topplag som inte vill spela anfallsfotboll. Deras spel bygger på att bryta motståndarna när de är på väg upp, och direkt slå den långa kontringsbollen. Detta gör de otroligt bra, och det var så de skapade alla sina målchanser mot oss.

    Första matchen av 3 på rad mot topplagen avklarad, och vi gör en bra match. Nu ska vi se till att ta poäng mot Åkeshov istället!

    SvaraRadera
  2. Märkligt med StFF och Everysport, 3-3 blev det i alla fall.

    Och håller med om intrycket av Cassi, samma sak när vi mötte dem. Men det är väl ett spel som funkar bra för dem.

    SvaraRadera
  3. Var såg du att StFF har resultatet 4-3 till SBK? De har inte nåt resultat registrerat än, så jag tänker göra det nu.

    SvaraRadera
  4. Nu är det ändrat till 3-3 på stff.se!

    När jag skrev mitt inlägg så kollade jag både på stff.se -> seniorer -> H 7 E och där stod det 4-3 till SBK. Samma sak stod på http://www.everysport.com/sport/fotboll/fotbollsserier-2012/division-7-herr/stockholm-e/52054 och där står det fortfarande 4-3 till SBK.

    Mina tankar kring Cassis spel var egentligen inte menat som kritik, mera som allmänna tankar. De gör det som sagt oerhört bra, och man är inte obesegrade med 11 segrar på 13 matcher för inte.

    SvaraRadera
  5. Nej, det var inte kritik från min sida heller. Cassi spelar på det sätt som passar dem bäst.

    StFF hade inget resultat när jag gick in, varken via vår sida eller på exakt det sätt du beskriver. Så jag rapporterade ett resultat i den matchen, därför är det nu 3-3. Men det spelar ingen roll.

    SvaraRadera